Anerkjennelse og priser til DTKs studenter

Så langt i 2023 har det blitt mye anerkjennelse og ros til studentene ved kunstfagskolen i Bærum, Det Tverrfaglige Kunstinstitutt. Flere kunstpriser, kommunalt innkjøp og representasjon på utstillinger er inspirerende og veldig hyggelig. DTK er stolt av studentene sine.

3.års-student DTK-student Beata Daria Kubecka er tildelt første utgave av Birgit Holterman Minnepris, et stipend opprettet til minne om Birgit Holtermann, tidligere student ved DTK, av hennes ektemann Carsten Holtermann. Tildelingen fant sted under DTKs Semesterutstilling i februar.

Bærum Kommune har kjøpt de to verkene SCARRED IV og SCARRED V av 3. årsstudent Tonje Holmberg til sin kunstsamling.

Stine Joakime Didriksen, 3. årsstudent ved DTK, er tildelt Bærum Kommunes Kunstpris 2023. Stine vant prisen med serien «In the dark room».
Kunstutvalget i Bærum kommune vil også kjøpe hele Stines serie som er stilt ut i Bærum kunsthall. Den vil inngå i Bærum kommunes kunstsamling.

Tidligere DTK-student Ingvild Hudø Jørgensen er Månedens Tegner i Tegnerforbundet. Jørgensen er utdannet i visuell kunst ved DTK. Hun et nytt medlem hos Tegnerforbundet.

Mer enn halvparten av utstillerne / juryerte på Bærumsutstillingen 2023 er studenter eller tidligere studenter ved DTK: Marianne Broch, Anne Bruflot, Wenche Halvorsen, Emmy Harnes, Lene Hval, Heidi Johansen, Wenche Landaas, Karin Stenshagen, Stine Joakime, Marta Teresa, Tonje Holmberg, Mari Sagrusten.