ÅPEN SKOLE – Semesterutstilling 2020

Kunststudenter viser bredden innen visuell kunst under åpen skole.

DTK – Kunstfagskolen i Bærum inviterer til åpen skole og semesterutstilling 6.-9- februar 2020. Det er fri entré og enkel servering.

Torsdag 6. februar kl. 18:00 åpner studentene ved Det Tverrfaglige Kunstinstitutt i Bærum dørene til sin semesterutstilling. Utstillingen viser bl.a. maleri, grafikk, tegning, foto, skulptur og installasjon.

Arrangementet finner sted i Forneburingen 11, på Fornebu (ved flytårnet). Utstillingen er åpen torsdag og fredag kl. 18-20, lørdag og søndag kl. 13-17.

Semesterutstillingen gjenspeiler skolens tverrfaglige profil. Mangfoldet og det individuelle særpreget er et resultat av en undervisningsform som legger vekt på eksperimentering, utforsking av ulike materialer og workshops med inviterte gjestelærere. Gjennom den toårige utdannelsen på DTK støttes studentenes egenutvikling mot et individuelt uttrykk.
To ganger i året, i februar og juni, er skolen åpen for publikum.

Internasjonale partnerskap
DTK-Kunstfagskolen i Bærum har etablert samarbeid og partnerskap med kunstskoler og gallerier i Portugal, Spania og England. To ganger i året arrangerer skolen studietur til utlandet. Skolen holder jevnlig workshops med profesjonelle kunstnere fra inn- og utland.
Workshopene holder høyt nivå og at studentene får trening i å reflektere rundt egen og andres kunstpraksis.

Del på: