Kick-off uke 35 med grafikk kurs

grafikk kurs Marianne Karlsen

For å bli litt bedre kjent før semesteret begynner for fullt, arrangerer vi KICK-OFF her på skolen med grafikk kurs v/Marianne Karlsen.

Kurset finner sted UKE 35 (24.-28.august) på skolen, man-fre – og vil vare i 4 timer hver dag, kl. 10.00 – 14.00.

24.08. mandag

Introduksjon og kort innføring i grafikk og muligheter det kan gi. Ta med skisser og former du har fra skissebok, skaff deg en bok til denne uke dersom du ikke har.

Jobbe med monotypi, farger, form og tegning.

Materialer: elevene tar med egen skissebok, blyanter mm.

Plexiplater og sverte

25.08 tirsdag

Monotypi: studentene skal jobbe med monotypi, tegne på plexiplate A3 stensiler, en introduksjon og forståelse av grafikk. Jobbe videre med sjablonger- silketrykk, klippe/skjære ut i kontaktpapir og trykkes med silketrykkrammen. Studentene kan evt lage et stort bildene sammen ved å trykke på samme papir.

Materialer: Bokpapp 1mm, kraftpapir, papir på rull og A2 KEM tegnepapir.

Trykksverte og valser, tapetkniv og sakser.

Silketrykkramme, en rakel og selvklebende kontaktpapir.

26.08 onsdag

Tresnitt/Linosnitt elevene lager et stort bilde sammen til stort motiv. Plate fra Maxbo.

Materialer: Kryssfinerplate furu 4x2440x1220 vi har plater fra kick-off 2019.

Kniver/jern, trykksverte og valser, hvit kraftpapir, arbeidsplater til små linoplater.

27.08 torsdag

Radering på plexiplater. Studentene kan trykke sammen i lange remser, eller på arbeidene fra tidligere i uka, evt sette sammen flere teknikker denne dagen.

Materialer: En plexiplater i str A4/A3 pr elev, koldnål, trykksverte, 150g Hah papir

28.08 fredag

Collagraph , ta med materialer som div papirstrukturer, former fra hjemmet, som kan brukes til å lage plater.

Trykke platene også gjerne sammen med raderingspaltene.

Gjennomgang av arbeidsuke med miniutstilling.

Del på: