Tidligere studenter / DTK Alumni

DTK Alumni er opprettet som organisasjon for alle tidligere DTK-studenter som har fullført minst tilsvarende toåring utdanning ved DTK. Organisasjonens målsetning er å tilby tidligere studenter et sted for nettverksbygging, diskusjoner, etterutdanning og faglig påfyll på et profesjonelt nivå.

Tiltaket er et samarbeid mellom skolen og tidligere studenter.

“Jeg synes det DTK er en veldig fin skole hvor man finner veldig mye inspirasjon, vi får prøve mye forskjellig og jobbe fritt med det vi selv ønsker. Veldig hyggelig skole med bra studentmiljø og lærere.”

Kunstverket (blyant på papir) og tekst av Veronika M.Johansen

“Jeg fotograferer og fikk løse alle oppgavene på DTK med kamera, og hadde atelier på harddisk. Mitt grafiske uttrykk fikk fritt spillerom – og konstruktiv kritikk under veis. Tusen takk for 3 utviklende år!”

Kunstverket av Knut Nes

Knut Nes

“På DTK fant jeg mitt eget uttrykk gjennom en spennende prosess og konstruktiv veiledning. Jeg kan anbefale skolen til de som ønsker en utdannelse innenfor det kreative fagfeltet.”

Ingvild Hudø Jørgensen

“3 år på DTK har vært som en reise i kunstverden. Høyt faglig nivå, veileding av dyktige lærere, utforskning av materialer og metoder og utallige oppgaver og utfordringer – har gitt meg inspirasjon og verktøy til å forsette med kunst på egenhånd.”

Siri Vogt

“Skolen(DTK) gir en bred innføring i kunsthistorie kombinert med god individuell veiledning i kunstfagene, mye å bygge videre på.”

Kunstverket av Bethen Steenbuch

Tidligere studenter - Lene Hval

“Julio Silva og Rus Mesic (DTK) introduserte meg, blant mye annet, for en verden av dukkekunstnere (Marial Clayton, Laurie Simmons) noe som gjør at jeg i dag leker med dukker hver uke i egen spalte!”
#bestartmentors #dollhouse

Kunstverket av Lene Hval

“DTK har for meg betydd en fordyping i mitt eget. Den viktigste personen under utdanning forble alltid den enkelte student selv, gode lærere og medstudenter hjalp til.”

Detalj fra 3-D-verket «Dukkehjem i det 21. århundre». Kunstverket av Arild Brock

“For meg har det betydd mye å lære strategier som verktøy i den kreative prosessen. Skolen(DTK) og undervisningen har et høyt, kunnskapsrikt nivå.”

Kunstverket av Camilla A. Jordanger

Camilla Jordanger

“For meg ble tiden på DTK det store før og etter. Tre år som gjorde at jeg fikk mot til å la kunsten bli en viktig og stor del av livet mitt.
Skolen bevisstgjør, utfordrer og inspirerer, med fantastiske lærere og miljø!”

Kunstverket av Emmy Harnes

“Noe av det viktigste jeg har med fra kunstutdannelsen på DTK er måten å tenke på, samt metodikk for utforsking og utvikling av ideer.”

Kunstverket av Sissel Jonhsen
“With various courses, workshops and dialogue with teachers, studying at DTK has really opened the door of art for me, helping me to find my own path.”

Adam Zhang

“The teachers at DTK give constructive feedback and encouragement. This gave me courage to explore and develop my own creativity. This again lead me to believe in my own artistic expression.”

Billie Thackwell

“Fantastisk flott kunstskole.Lærerike tverrfaglige, workshop ukentlig, inspirerende, krevende og utfordrende. Innholdsrike utenlands studieturer med varierende program. Et meget godt student miljø. Anbefales på det varmeste for deg som virkelig ønsker å utvikle ditt kunstuttrykk.”

Kunstverket av Stine Mørk
“DTK har hjulpet meg til å utvikle mitt eget kunstneriske uttrykk. Tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk fra lærerne har betydd mye for meg.”

Kunstverket av Elin Skram Ingvaldsen

“DTK har betydd mye for meg som kunstner. Jeg har lærte å jobbe i en større sammenheng. Arbeide med konsepter, se dette i historiske perspektiver. Viktig å finne sin egen stemme.”

Kunstverket av Turid Gyllenhammar

Line Schjolberg

“Da jeg gikk på DTK fra 2001-2004 var det viktig for meg å utvikle meg videre fra eget ståsted via mange forskjellige workshops, oppgaver og forelesninger. Det har bidratt til at jeg i dag, etter flere års arbeid i eget atelier, formidler det som opptar meg gjennom maleri, grafikk og skulptur.”

Kunstverket av Line Schjølberg

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Søk nå!

Klikk her for å komme til søkeskjema