Studieturer

Skolen arrangerer jevnlig studieturer til museer og gallerier både i Norge og utlandet.

I løpet av studieturene opplever studentene store kunstsamlinger, gallerier og utstillinger med en veileder som guide. Det er anbefalt at studentene blir med på disse turene.

Målet for DTKs London Workshop er å introdusere en gruppe nåværende og tidligere studenter til et bredt utvalg av kunstnerisk praksis, for at de dermed skal kunne plassere sitt eget arbeid i en historisk, teoretisk og samtidig kontekst. Dette skjer gjennom en rundtur blant Londons viktigste utstillinger, gallerier og kunstscener, spesielt utvalgt for å gi studentene en dypere forståelse av omfanget og spennvidden i kunstverdenen internasjonalt og i Storbritannia.

Ansvarlige for rundturen er to bransje-eksperter: José da Silva, Redaktør for utstillinger ved The Art Newspapaer, og Jessie Bond, frilans kunstskribent, PhD-kandidat ved University of the Arts og gjesteforeleser ved Royal College of Art.

Workshopen inkluderer også foredrag av kunstnere, kuratorer, galleri-ledere og kritikere – i tillegg til praktiske aktiviteter.

Portugal/Spania Workshop: Et samarbeid med flere lokale kunstinstitusjoner; ESAD, San Telmo kunsthøyskoler, Centro Cultural de Cascais/Kunstmuseum, Casa das Historias/museum, Galleri 111, Escola de arte e design Cascais-kunstskole, Kunstmuseet i Porto/Serralves, Museum direktor  Nuno Faria og ARkt. Matilde Seabra, Porto om tema’er rund  dikotomi kultur/natur.

Portugal – Cascais 2019

Portugal – Porto 2018